Općenito

1. Koje su ukupne koristi za poslovanje i okoliš koje možemo očekivati od korištenja sustava za daljinsko očitanje?

Sustavi praćenja potrošnje energije i vode mogu rezultirati smanjenjem troškova energenata i vode, povećanjem energetske učinkovitosti i smanjenjem negativnog utjecaja na okoliš, što će dugoročno koristiti poslovanju i cijeloj zajednici.

2. Kome je namijenjen sustav daljinskog očitanja?

Svaka tvrtka može iskoristiti prednosti sustava, bez obzira na sektor ili veličinu tvrtke. Naši sustavi za nadzor potrošnje ugrađeni su u razne objekte, od skladišnih centara, bolnica, tvornica do škola, vrtića i stambenih zgrada.

Važno je istaknuti da je ugradnja sustava gotovo neizostavni alat za energetsko intenzivne tvrtke i ustanove koje ozbiljno upravljaju energetskom učinkovitošću, koje moraju pripremiti ESG izvještaje ili su certificirani po ISO 14001 i/ili ISO 50001 normama.

Javne institucije, čiji je ukupni godišnji trošak potrošnje energije i vode jednak ili veći od 700.000,00 kuna (protuvrijednost u EUR) imaju zakonsku obvezu posjedovati sustav daljinskog očitanja potrošnje na svim mjernim mjestima potrošnje energije i vode te dostavljati podataka u Informacijski sustav za gospodarenje energijom (ISGE).

Sustav nadzora potrošnje također je odličan dodatak projektima energetske obnove, zelene tranzicije, itd. sufinanciranim sredstvima EU.

3. Što se može mjeriti sustavom daljinskog očitanja?

Sustav ima mogućnost mjerenja potrošnje vode, električne energije, plina, toplinske energije, vodene pare, lož ulja, ….

Proces mjerenja i praćenja potrošnje energije često može dovesti do dodatnih zahtjeva za mjerenje poput vanjske i unutarnje temperature, relativne vlažnosti (rH), protoka, tlaka, kvalitete zraka, statusa otvorenosti vrata, detekcija curenja (leak detection) i još mnogo toga.

4. Mi sami proizvodimo električnu energiju. Može li se ovo integrirati?

Da. Možemo mjeriti i pratiti količine proizvedene, ali i predane energije iz solarnih elektrana. Isto tako, kroz praćenje proizvodnje imamo automatski uvid u to, radi li vaša elektrana ispravno ili ne.

5. Ručno očitavamo mjerače, zašto jednostavno ne nastaviti s tim?

Vrlo je neučinkoviti način prikupljanja podataka i neće vam dati uvide u potrošnji u stvarnom vremenu. Ova metoda je također otvorena ljudskim pogreškama. Implementacija sustava daljinskog očitanja može se smatrati poboljšanjem procesa.

6. Koliko košta sustav daljinskog očitanja?

Cijena sustava daljinskog očitanja varira ovisno o vašim specifičnim potrebama i zahtjevima objekta. Sve naše usluge su prilagođene i izrađene po mjeri, što znači da cijena ovisi o opsegu funkcionalnosti, veličini sustava, vrsti tehnologije koja se koristi i drugim faktorima kao što su jačina signala za bežičnu opremu te potrebe za polaganjem kabela.

Kako bismo pružili točnu cijenu, pozivamo Vas da nas kontaktirajte kako bismo razgovarali o Vašim potrebama, obišli Vaša mjerna mjesta i izradili individualiziranu ponudu.

7. Kakav je očekivani povrat ulaganja (ROI) nakon implementacije ovih sustava?

Ne postoji jamstvo koliko novca možete uštedjeti. Povrat ulaganja ovisi o veličini objekta, troškovima energije i vode te koliko ćete koristiti prikupljene podatke o stvarnoj potrošnji, ali i u kojoj mjeri ćete implementirati daljnje mjere ušteda. Međutim svjetska praksa ukazuje na 20% – 30% uštede aktivnim pristupom u upravljanju energijom.

Implementacija sustava daljinskog očitanja

1. Može li se sustav daljinskog očitanja implementirati na bilo koji postojeći mjerač vode, električne energije ili plina?

Sustav daljinskog očitanja može se općenito implementirati na većinu vrsta mjerača vode, električne energije ili plina. Tijekom obilaska mjernih mjesta na Vašem objektu potrebno je ustanoviti vrstu postojećih mjerača i mogućnosti spajanja. U slučaju da ne postoji mogućnost spajanja, ponudom ćemo predvidjeti potrebnu zamjena mjerača. Ukoliko je potrebno zamijeniti jedno od obračunskih mjernih mjesta, mi ćemo, uz Vašu suglasnost, dogovoriti potrebne radove s nadležnim komunalnim poduzećem.

2. Mora li se sustav integrirati sa postojećom komunikacijskom infrastrukturom tvrtke?

Može, ali i ne mora. Naš sustav daljinskog očitanja radi neovisno o vašoj komunikacijskoj infrastrukturi te može koristiti vlastite komunikacijske protokole i metode za siguran i učinkovit prijenos podataka.

3. Koji su praktični koraci za implementaciju sustava za nadzor potrošnje energije i vode?

Definiranje potreba kupca: Prvi je korak definiranje Vaše potrebe u pogledu opsega, veličine i razine detalja potrebnih za praćenje potrošnje energije i vode.

Posjet promatranom objektu: Nakon toga, naš predstavnik dolazi na Vašu lokaciju kako bi utvrdio specifične zahtjeve objekta. Tijekom posjeta, želimo utvrditi točnu lokaciju te osigurati da su postojeći mjerači kompatibilni (imaju mogućnost spajanja) kako bismo Vam pružili najbolje moguće rješenje.

Pružimo vam optimalno tehničko rješenje i neprimjetno Vas vodimo kroz proces implementacije.

4. Koliko je vremena potrebno da se sustav ugradi i pušta u rad?

Trajanje ugradnje ovisi o veličini i složenosti sustava. Za jednostavne sustave od tri obračunskih mjernih mjesta (voda, električna energija i plin) ugradnja može trajati pola dana, a za složenije sustave nekoliko dana.

5. Hoće li implementacija AMR sustava poremetiti poslovanje tijekom ugradnje?

U slučajevima kada je potrebno ugraditi mjerače, potrebni su kratkotrajni zastoji. Međutim, navedeni zastoji pažljivo se koordiniraju kako ne bi došlo do zastoja u Vašem proizvodnom procesu.

Nakon implementacije

1. Je li potrebna obuka za korištenje sustava?

Sustav je konfiguriran za rad čim se implementira, a podaci o potrošnji su vidljivi u aplikaciji AMR Emasys dan/dva kasnije. Kako biste u potpunosti maksimizirali prednosti sustava, Vaša odgovorna osoba treba znati upravljati energetskim podacima u aplikaciji. Srećom, Emasys nudi besplatne treninge za korisnike našeg sustava.

Za korisnike sustava iz javnog sektora, podaci o potrošnji se automatski šalju s našeg sustava u ISGE (Informacijski sustav za gospodarenje energijom). Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama (APN) organizira besplatne radionice za korisnike ISGE-a. Na radionice se potrebno prijaviti putem e-pošte isge@apn.hr.

2. Kako osigurati točnosti očitanja i što raditi ako uočim problem s očitanjima?

U ponudi ćemo uvijek preporučiti najpouzdaniju opremu za daljinsko očitanja koja je možda ispočetka nešto skuplja opcija, ali dugoročno je po našem iskustvu najisplativija opcija.

Međutim ponekad će se javiti problem s očitanjima ili njihovim prikupljanjem neovisno o ugrađenoj opremi. Rad sustava pratimo i nakon ugradnje kako bismo osigurali njegov kontinuiran i ispravan rad. Ako uočite neredovitost ili bilo kakvu neispravnost u podacima prije nas, kontaktirajte nas i nastojat ćemo riješiti problem u što kraćem vremenskom razdoblju.

Ono što nudimo jesu zapravo sveobuhvatne usluge redovitog i izvanrednog održavanja sustava kao i hitne intervencije i rješavanje problema. U većini slučajeva, uključen je i redovni godišnji servis cijelog sustava.

3. Jesu li naši podaci o potrošnji u AMR sustavu sigurni?

Usklađeni smo sa standardom ISO 27001 za sustav upravljanja informacijskom sigurnošću, osiguravajući da se podaci o kupcima i o njihovoj potrošnji čuvaju i prenose na siguran način.

Sva očitanja koje se prenose iz registra brojila do centralne jedinice, a zatim dalje do host poslužitelja, su kriptirani. Poslužitelj ima razinu zaštite TLS 1.2+, 2048-bitni RSA SSL certifikat. Pristup osoblja sustavu zaštićen je lozinkom.

Za pojedinosti o tome kako upravljamo vašim osobnim podacima o klijentima, pogledajte našu politiku privatnosti.