Novosti
Projektiranje sustava daljinskog očitanja

Kako do kvalitetne pripreme projekta i optimalnog troškovnika

Izbjegavajte kašnjenja izrade projekta i neplanirane troškove sustava daljinskog očitanja

Ovdje Vam dajemo nekoliko savjeta kako izbjeći najčešće zamke u projektiranju sustava za mjerenje i praćenje potrošnje energenata i vode na koje nailazimo kada dobijemo upit za ponudu, ali i tijekom ugradnje sustava daljinskog očitanja kao sastavni dio većeg projekta.

1. Postoje li pametni ili standardni vodomjeri na lokaciji. Nisu svi standardni vodomjeri opremljeni s potrebnim impulsnim čitačima koje omogućuju “pametne” stvari, stoga bi bilo dobro utvrditi potrebu i eventualni trošak zamjene vodomjera prilikom projektiranja sustava. Troškovi zamjene će ovisiti o opskrbljivaču vode u području objekta.

2. U idealnom slučaju projekt sustava daljinskog očitanja trebao bi biti zasebna projektna mapa jer podjela sustava u više stavaka može dovesti do kasnijih komplikacija (npr. mjerenje el. energije – elektro projekt, mjerenje potrošnje vode – strojarski projekt, …), posebno ako se odabiru različiti izvođači radova podijeljeni po strukama ili ako je riječ o jednom korisniku koji ima više objekta, a svaki objekt se nudi zasebno.

    Poteškoće nastaju kada izvođači instaliraju vlastitu mjernu opremu za njihov dio projekta ne uzimajući u obzir sljedeće:

    • oprema za mjerenje mora biti kompatibilna sa centralnom jedinicom sustava daljinskog očitanja i aplikacijom za nadzor potrošnje koje najčešće osigurava glavni ponuditelj rješenja daljinskog očitanja
    • oprema mora biti pozicionirana optimalno zbog jačine signala

    Jednostavnije je cjelokupno mjerno rješenje za praćenje potrošnje energenata i vode voditi kao samostalnu stavku i dodijeliti samo jednom izvođaču radova. Ako ovo nije moguće, potrebno je jasno priopćiti svim izvođačima zahtjeve glavnog ponuditelja telemetrijskog sustava (onaj koji će ponuditi središnju jedinicu i softver za obradu podataka).

    Saznajte više kako sustav daljinskog očitanja radi u praksi.

    3. Predstavnik korisnika mora zatražiti dopuštenje od pružatelja komunalnih usluga prije ugradnje modula za daljinsko očitanje na obračunskim mjernim mjestima te organizirati prisustvo djelatnika pružatelja usluga tijekom ugradnje.

      Ako davatelj komunalnih usluga već ima svoj vlastiti sustav u svrhu naplate, potrebno je organizirati pristup podacima u dogovoru s davateljem komunalnih usluga (naravno uz uvjet da se podaci prikupljaju potrebnom učestalošću), naravno uz određenu cijenu. Alternativno, potrebno je razgovarati o mogućnosti dvostrukog povezivanja na brojilo. U nekim slučajevima komunalno poduzeće možda nije razmotrilo mogućnost višestrukih priključaka i potrebno je pronaći adekvatno tehničko rješenje.

      Neka manja komunalna poduzeća možda i nemaju cjenik za ovu vrstu usluge jer nikada prije nisu zaprimila sličan zahtjev. Potrebno je uzeti u obzir da pregovori s komunalnim poduzećima mogu potrajati, nisu uvijek jednostavni (komunalna poduzeća su obveznici javne nabave) i mogu predstaviti dodatne neplanirane troškove.

      4. Za objekte javnog sektora u Republici Hrvatskoj podaci o potrošnji moraju se sukladno Zakonu o energetskoj učinkovitosti isporučivati nacionalnom informacijskom sustavu za gospodarenje energijom (ISGE). Stoga, automatski prijenos podataka o potrošnji u ISGE mora biti zahtjev sustava daljinskog očitanja.

        Tijekom planiranja projekta treba uzeti u obzir sve gore navedene točke i uključiti ih u specifikacije / troškovnik projekta. Emasys Vam nudi dugogodišnje iskustvo i stručnost u planiranju ugradnje AMR sustava i u pripremi realne proračunske specifikacije kako bi se izbjegla kašnjenja i dodatni troškovi.

        Saznajte više o energetskim obnovama – što nudimo?

        Author

        Emasys

        Implementiramo prilagođena rješenja daljinskog očitanja u svrhu smanjenja potrošnje energenata i vode za višu operativnu učinkovitost i konkurentnost poslovanja te za zeleniju budućnost.